– Majitel nového vozu starosti s výměnou motorového oleje řešit nemusí. Automobil má v záruce a zajede si do autorizovaného servisu, kde mu olej vymění. Aut, která už jsou několik let v záběhu, musí mít pravidelný servis oleje už v servisech pro jakékoli vozy. Když se rozsvítí oranžová kontrolka, je třeba olej dolít, protože se hladinka dostala pod minimum. Nemusíte se bát, že by se hned motor zadřel přesto je třeba olej doplnit. Pokud se rozsvítí červeně, okamžitě zastavte!
– Pokud nevozíte olej v autě což, je v těchto případech vhodné, musíte olej koupit cestou. V rozhodování jaký olej vlastně koupit Vám pomůže, když zvednete kapotu a podíváte se na motor, měl by tam být na viditelném místě štítek se značkou oleje, který naposledy nalil servis, když byl měněn olej. Pokud štítek není vidět, je napsáno v manuálu o voze, jaký tam má být.
– Existují také takzvané oleje pro prodloužený interval. Pokud si myslíte, že s tímto typem oleje prodloužíte dobu, která se hodí pro výměnu oleje, jste na omylu.
– Zákazník často neví jakou značku motorového oleje koupit. V servisu nebo přímo u výrobce, Vám poradí vhodnou značku oleje. Podle toho se vůbec řídit nemusíte. Hlavní je dodržet výkonnostní třídu a viskozitu.
– Mezi cenami za olej jsou na trhu poměrně značné rozdíly. Vzhledem k tomu, že chce každý člověk co nejvíce ušetřit, sahá po tom levnějším, což není správně. Rozdíl bývá v řádech desetikorun u značkových i neznačkových olejů.
– Určitě je lepší koupit olej i klidně ze supermarketu, kde musí splňovat normy, než ho zakoupit někde z neoznačeného velkého sudu. Nejdražší oleje jsou určená pro nová vozidla. Tyto druhy mají obvykle certifikát od výrobce což je důvod proč jsou tak drahé. Schválení pro takové použití bývá nákladné. Oleje střední kvality toto schválení nemají a bývají o 30 – 40% levnější.
– Nejznámější značky, které nabízejí několik druhů olejů, jsou například OMW, MOL, Shell.