Pokud má internetová stránka sloužit k účelu, k němuž vznikla, tedy k šíření nějakých myšlenek, nápadů, názorů a inspirace, je nezbytné, aby na ni zavítával dostatek návštěvníků. Protože nesledovaná stránka nemůže sdělovat světu to, co je na ní prezentováno, a když to dospěje až do této situace, je existence podobné stránky vlastně naprosto zbytečná. K čemu na internetu publikovat něco, co se nikomu ani nedostane na oči, že?
Ovšem je nasnadě, že ne každé stránce osud přeje. A že je nejednou opomíjena i ta, jež by pozornosti veřejnosti rozhodně neměla unikat. Je to smutné, ale je to tak. A co udělat pro to, aby tomu tak nebylo?
Existuje vlastně jen jediná možnost, ta zvaná zkráceně SEO. Tedy optimalizace, díky níž si ta která stránka polepší v internetových vyhledávačích.
Když si takovou stránku vezmou do parády odborníci, kteří provedou její optimalizaci, může si být každý jist tím, že si tato virtuální prezentace polepší na žebříčku obliby internetových vyhledávačů. Tedy stane se pro tyto pomocníky při pátrání po informacích na síti natolik atraktivní, že ji tyto automaticky posunou na některou z vedoucích pozic, tam, kde uživatelé internetu pátrají po informacích nejčastěji.
Aby se toho dosáhlo, musí být v první řadě zkontrolován dotyčný web samotný a musí z něj být odstraněny všechny eventuální ‚vady na kráse‘, jež by mohly vyhledávačům vadit. Pak je třeba vybrat sem ta nejvhodnější klíčová slova, po nichž se na internetu pátrá nejvíce, zajistit vytvoření dostatečného množství zpětných odkazů, přivádějících sem čtenáře z jiných obdobně zaměřených webů, pořídit sem kvalitní texty a dotyčnou stránku také adekvátně propagovat.
Díky těmto počinům se dostane dotyčná stránka všem přímo na oči. Už ji nikdo nepřehlédne a zvýší se tak logicky její návštěvnost. Což je to nejdůležitější, co musí taková internetová prezentace mít, aby měla nějaký smysl.