Mnoho lidí postaršího věku, většinou senioři a ženy ve středních letech, rády sledují televizní soutěže a prodejní pořady na různých televizních stanicích. Obvyklými nabízenými produkty jsou šperky, praktická zařízení do domácnosti nebo výživné doplňky. Ačkoliv je na televizních obrazovkách zákazníkům vysvětlováno, že toto zboží je ověřeno zákazníky, ve skutečnosti tomu tak rozhodně nemusí být. Ve světě online marketingu se rozmohl trend tzv. „fake reviews“, nebo-li falešných recenzí. Firmy si své recenzenty platí výměnou za kladné hodnocení. Stejný postup může být uplatňován i na tyto produkty viděné v televizi. Jedince, které vidíte ve vysílání vůbec nemusí vychvalovat onen unikátní robotický vysavač až do nebes ze své vlastní vůle. Mnohdy jsou to jen herci, kteří jsou štědře zaplaceni za svou falešnou radost.
Z vlastní zkušenosti mohu říci, že ačkoliv jsou věcičky, bez kterých jsme nemohli dosud žít nabízeny za relativně nízké ceny, cena jednoho telefonátů bezpochyby není. Nejedná se jen o obchody, ale mířím tímto příkladem především na soutěže. Volající čekají třeba i celé desítky minut, než jsou přepojeni do studia, tedy do živého vysílání. Cena hovoru je odlišná oproti volání na běžný tarif uživatele.
Co to v praxi znamená? Pokud osoba volá někomu blízkému, obvykle utratí ne-li více než pět korun za minutu. Záleží na aktivním tarifu. Nevíte-li, jaký máte tarif, kontaktujte svého operátora a požádejte o bližší informace. V tomto soutěžení se hodnota telefonátu pohybuje v řádech desítek korun za jednu pouhou minutu. Jelikož jsou volající necháváni čekat, obchodníci si tímto způsobem mastí kapsy a kompenzují si reálné ceny daných výrobků. Zkráceně řečeno, za výrobek utratíte málo, ale za telefon zaplatíte víc.
Dalším nešvarem těchto akcí je, že finální cena poskytujícího zboží absolutně nemusí být skutečná. Nestalo se mi to jednou, že jsem porovnal hodnotu nabízené věci s cenami na internetu. Mohu prohlásit, že by se mi naprosto vyplatilo koupit tento předmět v online obchodech, a neutratil bych ani polovinu z originální částky v televizi. Tyto objekty jsou často předražovány, a jelikož staří lidé neumějí ovládat počítač a nevyznají se v internetovém obchodu, jsou velmi často napáleni falešnými částkami.