Každý, kdo vlastní nějaké motorové vozidlo, může potvrdit, že toto nelze nechat někde jen tak odstavené a odemčené. A to ne proto, že by to bezprostředně nějak poškodilo vůz samotný, ale prostě proto, že by ho s velkou pravděpodobností dříve či později někdo ukradl. Auta jsou prostě drahá věc, a proto jsou pro nenechavé ruce některých z našinců notným lákadlem, jemuž nenechavci nejednou neodolají.
A tak se u nás vozidla naprosto samozřejmě při opouštění uzamykají. Prostě se tím zabrání tomu, aby někdo zneužil vozidlo, které mu neříká pane, které mu nepatří.
A protože má leckdo z nás zlaté české ručičky, což v tomto případě nelze brát jako lichotku, a mohl by si tak s klasickým zámkem poradit, jsou už dnes vozidla uzamykána daleko důmyslněji. Což je pochopitelně výhoda z pohledu zabezpečení vozidel, ovšem nevýhoda, co se klíčků od nich týká. Zatímco byly totiž dříve klíčky kovové a pomalu nezničitelné, jsou dnes nahrazeny elektronickými zařízeními, která by mohla lehce přijít k úhoně, a která se také nejednou doopravdy poškodí. Zejména když se poškodí obal, který má onu elektroniku chránit.
A když se tak poškodí dejme tomu spínače, je třeba pořídit si náhradní. Protože bez nich se zkrátka nedá obejít a jsou-li tyto nefunkční, neodjede s vozem už ani jeho právoplatný majitel, mající takto nefunkční ‚klíčky‘.
A takové spínače se porouchají docela snadno. Inu, jsou, co chvíli používány, a tak se prostě opotřebovávají, případně zasekávají. A je tak dobře, že se tyto dají sehnat, a to dokonce i jako samostatný náhradní díl. A to jediné, co je u takové koupě náhradního spínače jistou obtíží, je fakt, že je k sehnání celá řada druhů a je tedy třeba vědět, jaký druh přesně si pořídit.
Ale jinak je tato možnost u moderních klíčků od auta předností. Je dobře, že není třeba kupovat si celý náhradní klíč, ale stačí klidně i jenom plastový skelet, celý klíč bez elektroniky, ochranné silikonové pouzdro, baterie, mikrospínače, transpondérový čip či zmíněné náhradní spínače.